نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آرزوهای شغلی بررسی مدل رابطه کیفیت زندگی مدرسه، آرزوهای شغلی و فرسودگی تحصیلی با واسطه‌گری بهزیستی ذهنی [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 43-62]
  • آزمون تیمز مطالعه تطبیقی متغیرهای مرتبط با موفقیت دانش‌آموزان در آزمون بین‌المللی تیمز 1394 [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 46-61]
  • آسیب‌پذیری به اعتیاد بررسی مقایسه‌ای ابعاد آسیب‌پذیری به اعتیاد بین دانش‌آموزان با و بدون اختلال نافرمانی مقابله‌ای [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 97-114]
  • آموزش اجتماعی عاطفی مقایسه اثربخشی آموزش اجتماعی عاطفی و آموزش ذهن‌آگاهی بر افزایش جهت‌گیری مثبت نسبت به مدرسه [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 120-133]
  • آموزش ذهن‌آگاهی مقایسه اثربخشی آموزش اجتماعی عاطفی و آموزش ذهن‌آگاهی بر افزایش جهت‌گیری مثبت نسبت به مدرسه [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 120-133]
  • آموزش راهبردهای تنظیم هیجان اثربخشی برنامه آموزش راهبردهای تنظیم هیجان بر رشد قضاوت اخلاقی، رفتار جامعه یار و مهار خشم در دانش آموزان شهر اهواز [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 162-180]
  • آموزش همدلی اثربخشی آموزش همدلی بر پرخاشگری و کیفیت روابط با همسالان دانش‌آموزان پسر [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 120-138]
  • آموزش ‌و پرورش بررسی سواد اطلاعاتی و یادگیری خودراهبر در پیش‌بینی انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 74-85]

ا

  • احساس تعلق به مدرسه نقش هیجانات تحصیلی، حمایت از خودمختاری ادراک شده و احساس تعلق به مدرسه در پیش‌بینی سازگاری تحصیلی– اجتماعی دانش آموزان بی‌سرپرست [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 208-229]
  • احساس تعلق به مدرسه پیش‌بینی بهزیستی تحصیلی براساس احساس تعلق به مدرسه و نشاط ذهنی با میانجیگری جهت‌گیری هدف در دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 169-189]
  • احساس تعلق به مدرسه نقش فرهنگ مدرسه در پیش بینی احساس تعلق به مدرسه دانش آموزان [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 278-287]
  • اختلالات روانی نقش حساسیت پردازش حسی و کارکردهای شناختی در پیش‌بینی نیمرخ روان آسیب‌شناختی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 134-152]
  • اختلال خواب مقایسه نقص توجه/ بیش فعالی، وندالیسم و اختلال خواب دانش‌آموزان استفاده کننده از اسکرین‌تایم در اتاق با دانش آموزان استفاده کننده در بیرون از اتاق [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 133-148]
  • اختلال سلوک نقش سیستم‌های مغزی رفتاری و سرشت و منش در پیش‌بینی سایکوپاتی در دانش‌آموزان دارای نشانه‌های اختلال سلوک [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 149-168]
  • استرس تحصیلی مقایسه اثر بخشی آموزش راهبردهای مقابله با استرس و راهبردهای کمک خواهی بر استرس تحصیلی [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 8-18]
  • اسکرین‌تایم مقایسه نقص توجه/ بیش فعالی، وندالیسم و اختلال خواب دانش‌آموزان استفاده کننده از اسکرین‌تایم در اتاق با دانش آموزان استفاده کننده در بیرون از اتاق [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 133-148]
  • اشتیاق تحصیلی اثربخشی آموزش فرزنددرمانی مبتنی بر روان‌شناختی مثبت‌نگر بر خودتنظیمی انگیزشی، اشتیاق و سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان دختر [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 84-107]
  • اشتیاق تحصیلی تحلیل نقش میانجی امید به تحصیل در رابطه بین حمایت تحصیلی و اشتیاق به تحصیل در بین دانش آموزان [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 50-67]
  • اضطراب تکلم بررسی رابطة بین خودکارآمدی معلم و اضطراب در مهارت تکلم [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 123-132]
  • اعتیاد به اینترنت نقش تاب‌آوری ادارک شده خانواده و تنظیم هیجان در پیش‌بینی اعتیاد به اینترنت دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 54-68]
  • اعتبار پرسش‌نامه مرزهای ارتباطی خانواده (RBQ): ساخت و هنجاریابی [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 20-33]
  • امید به تحصیل تحلیل نقش میانجی امید به تحصیل در رابطه بین حمایت تحصیلی و اشتیاق به تحصیل در بین دانش آموزان [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 50-67]
  • انعطاف‌پذیری شناختی بررسی نقش انعطاف‌پذیری شناختی و ذهن‌آگاهی در پیش‌بینی تعلل‌ورزی تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 19-34]
  • انگیزش تحصیلی بررسی سواد اطلاعاتی و یادگیری خودراهبر در پیش‌بینی انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 74-85]
  • انگیزش درونی رابطه علیّ هیجان‌های مثبت و خودکارآمدی با تخیل از طریق انگیزش درونی [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 63-83]
  • اهمال کاری تحصیلی مقایسه اهمال‌کاری تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی در دانش‌آموزان پسر مصروع و غیرمصروع [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 173-188]
  • اهمال‌کاری تحصیلی راﺑﻄﻪ ﺧﻮدﺗﻨﻈﯿﻤﯽ و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ زﻣﺎن ﺑﺎ اﻫﻤﺎل‌ﮐﺎری ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ در بین دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 181-198]

ب

  • بازیابی تأثیر توجه، بازیابی و تولید در یادگیری و به یادسپاری واژگان زبان انگلیسی در میان دانش‌آموزان دبیرستان [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 189-207]
  • باورهای انگیزشی مقایسه خودکارآمدی هیجانی، راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و باورهای انگیزشی در دانش‌آموزان ممتاز و غیرممتاز [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 101-119]
  • باورهای معرفت‌شناختی بررسی رابطه جو عاطفی خانواده و باورهای معرفت‌شناختی با عملکرد تحصیلی در میان دانش‌آموزان سال چهارم دبیرستان شهرستان بوکان [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 307-324]
  • بخشودگی پیش‌بینی توان بخشودگی براساس سبک‌های دلبستگی، جهت‌گیری زندگی و عزت نفس دانش‌آموزان دبیرستانی [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 7-25]
  • بی‌سرپرست نقش هیجانات تحصیلی، حمایت از خودمختاری ادراک شده و احساس تعلق به مدرسه در پیش‌بینی سازگاری تحصیلی– اجتماعی دانش آموزان بی‌سرپرست [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 208-229]
  • بهزیستی تحصیلی پیش‌بینی بهزیستی تحصیلی براساس احساس تعلق به مدرسه و نشاط ذهنی با میانجیگری جهت‌گیری هدف در دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 169-189]
  • بهزیستی ذهنی بررسی مدل رابطه کیفیت زندگی مدرسه، آرزوهای شغلی و فرسودگی تحصیلی با واسطه‌گری بهزیستی ذهنی [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 43-62]
  • بهزیستی روانشناختی تأثیر عدالت سازمانی ادراک‌شده و هنجار سازمانی بر بهزیستی روان‌شناختی معلمان [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 2-19]
  • بهزیستی روان‌شناختی بررسی رابطه بین عملکرد خانواده و تنظیم شناختی هیجان با بهزیستی روان‌شناختی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 108-122]

پ

  • پرخاشگری اثربخشی آموزش همدلی بر پرخاشگری و کیفیت روابط با همسالان دانش‌آموزان پسر [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 120-138]
  • پیوند با مدرسه بررسی رابطۀ پیوند با مدرسه و رضایت از تحصیل با گرایش به رفتارهای خرابکارانه در دانش‌آموزان پسر سال دوم (دورة دوم) متوسطه شهر اهواز [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 83-100]

ت

  • تاب آوری پیش‌بینی خودناتوان‌سازی تحصیلی براساس تاب‌آوری و سبک های هویتی [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 68-82]
  • تاب آوری تحصیلی بررسی رابطه تاب آوری تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان و میانجی معنای تحصیلی [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 35-49]
  • تاب‌آوری تحصیلی نقش تنظیم هیجان و تاب‌آوری تحصیلی در پیش‌بینی فرسودگی تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 62-73]
  • تاب‌آوری خانواده نقش تاب‌آوری ادارک شده خانواده و تنظیم هیجان در پیش‌بینی اعتیاد به اینترنت دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 54-68]
  • تخیل رابطه علیّ هیجان‌های مثبت و خودکارآمدی با تخیل از طریق انگیزش درونی [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 63-83]
  • تعلل‌ورزی تحصیلی بررسی نقش انعطاف‌پذیری شناختی و ذهن‌آگاهی در پیش‌بینی تعلل‌ورزی تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 19-34]
  • تعلل‌ورزی تحصیلی اثربخشی اجرای روش خودتنظیمی گام‌به‌گام بر تعلل‌ورزی در انجام تکالیف تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 199-220]
  • تنظیم شناختی هیجان بررسی رابطه بین عملکرد خانواده و تنظیم شناختی هیجان با بهزیستی روان‌شناختی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 108-122]
  • تنظیم هیجان نقش تاب‌آوری ادارک شده خانواده و تنظیم هیجان در پیش‌بینی اعتیاد به اینترنت دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 54-68]
  • تنظیم هیجان اثر بخشی روش‌های مصاحبه‌ی انگیزشی و آموزش تنظیم هیجان برکاهش قلدری سنتی و سایبری و فرسودگی تحصیلی کاربر شبکه‌های اجتماعی مجازی [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 69-96]
  • تنظیم هیجان نقش تنظیم هیجان و تاب‌آوری تحصیلی در پیش‌بینی فرسودگی تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 62-73]
  • توانایی‌های شناختی نقش حساسیت پردازش حسی و کارکردهای شناختی در پیش‌بینی نیمرخ روان آسیب‌شناختی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 134-152]
  • توجه تأثیر توجه، بازیابی و تولید در یادگیری و به یادسپاری واژگان زبان انگلیسی در میان دانش‌آموزان دبیرستان [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 189-207]
  • تولید تأثیر توجه، بازیابی و تولید در یادگیری و به یادسپاری واژگان زبان انگلیسی در میان دانش‌آموزان دبیرستان [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 189-207]

ج

  • جهت‌گیری زندگی پیش‌بینی توان بخشودگی براساس سبک‌های دلبستگی، جهت‌گیری زندگی و عزت نفس دانش‌آموزان دبیرستانی [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 7-25]
  • جهت‌گیری مثبت نسبت به مدرسه مقایسه اثربخشی آموزش اجتماعی عاطفی و آموزش ذهن‌آگاهی بر افزایش جهت‌گیری مثبت نسبت به مدرسه [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 120-133]
  • جهت‌گیری هدف پیش‌بینی بهزیستی تحصیلی براساس احساس تعلق به مدرسه و نشاط ذهنی با میانجیگری جهت‌گیری هدف در دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 169-189]
  • جهت‌گیری هدف ارائه مدل علّی روابط ابعاد جهت‌گیری اهداف پیشرفت و کمک‌طلبی تحصیلی: نقش درگیری تحصیلی و خودکارآمدی [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 139-161]
  • جو عاطفی بررسی رابطه جو عاطفی خانواده و باورهای معرفت‌شناختی با عملکرد تحصیلی در میان دانش‌آموزان سال چهارم دبیرستان شهرستان بوکان [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 307-324]

چ

  • چابکی سازمانی رابطه چابکی سازمانی و رفتارهای کاری نوآورانه با رضایت شغلی معلمان مقطع متوسطه پایه دوم شهر اردبیل [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 86-95]
  • چشم‌انداز زمان نقش چشم‌انداز زمان در هیجان تحصیلی دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه دوم [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 153-172]

ح

  • حاشیه‌نویسی مقایسه اثربخشی راهبردهای یادگیری خلاصه‌نویسی، علامت‌گذاری، حاشیه‌نویسی و نقشه‌مفهومی بر درک‌ مطلب و سرعت یادگیری دانش‌آموزان دختر [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 259-277]
  • حساسیت حسی نقش حساسیت پردازش حسی و کارکردهای شناختی در پیش‌بینی نیمرخ روان آسیب‌شناختی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 134-152]
  • حس عاملیت نقش حس عاملیت و ویژگی‌های انحرافی شخصیت در پیش‌بینی گرایش به اعتیاد در دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 26-42]
  • حفظ و یادگیری واژگان تأثیر توجه، بازیابی و تولید در یادگیری و به یادسپاری واژگان زبان انگلیسی در میان دانش‌آموزان دبیرستان [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 189-207]
  • حمایت از خودمختاری ادراک شده نقش هیجانات تحصیلی، حمایت از خودمختاری ادراک شده و احساس تعلق به مدرسه در پیش‌بینی سازگاری تحصیلی– اجتماعی دانش آموزان بی‌سرپرست [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 208-229]
  • حمایت تحصیلی تحلیل نقش میانجی امید به تحصیل در رابطه بین حمایت تحصیلی و اشتیاق به تحصیل در بین دانش آموزان [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 50-67]

خ

  • خانواده درمانی ساختاری پرسش‌نامه مرزهای ارتباطی خانواده (RBQ): ساخت و هنجاریابی [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 20-33]
  • خشم اثربخشی برنامه آموزش راهبردهای تنظیم هیجان بر رشد قضاوت اخلاقی، رفتار جامعه یار و مهار خشم در دانش آموزان شهر اهواز [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 162-180]
  • خلاصه‌نویسی مقایسه اثربخشی راهبردهای یادگیری خلاصه‌نویسی، علامت‌گذاری، حاشیه‌نویسی و نقشه‌مفهومی بر درک‌ مطلب و سرعت یادگیری دانش‌آموزان دختر [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 259-277]
  • خودتنظیمی راﺑﻄﻪ ﺧﻮدﺗﻨﻈﯿﻤﯽ و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ زﻣﺎن ﺑﺎ اﻫﻤﺎل‌ﮐﺎری ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ در بین دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 181-198]
  • خودتنظیمی انگیزشی اثربخشی آموزش فرزنددرمانی مبتنی بر روان‌شناختی مثبت‌نگر بر خودتنظیمی انگیزشی، اشتیاق و سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان دختر [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 84-107]
  • خودتنظیمی تحصیلی مقایسه اهمال‌کاری تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی در دانش‌آموزان پسر مصروع و غیرمصروع [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 173-188]
  • خودتنظیمی گام به گام اثربخشی اجرای روش خودتنظیمی گام‌به‌گام بر تعلل‌ورزی در انجام تکالیف تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 199-220]
  • خودشناسی انسجامی اثربخشی آموزش هوش معنوی بر سازگاری اجتماعی، ناگویی خلقی و خودشناسی انسجامی در دانش‌آموزان طلاق [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 234-258]
  • خودکارآمدی رابطه علیّ هیجان‌های مثبت و خودکارآمدی با تخیل از طریق انگیزش درونی [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 63-83]
  • خودکارآمدی بررسی رابطة بین خودکارآمدی معلم و اضطراب در مهارت تکلم [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 123-132]
  • خودکارآمدی تحصیلی ارائه مدل علّی روابط ابعاد جهت‌گیری اهداف پیشرفت و کمک‌طلبی تحصیلی: نقش درگیری تحصیلی و خودکارآمدی [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 139-161]
  • خودکارآمدی تحصیلی سنجش اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی فراشناختی و آموزش روان‌شناسی مثبت‌نگر بر خودکارآمدی تحصیلی، فرسودگی تحصیلی و راهبردهای یادگیری [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 106-119]
  • خودکارآمدی هیجانی مقایسه خودکارآمدی هیجانی، راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و باورهای انگیزشی در دانش‌آموزان ممتاز و غیرممتاز [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 101-119]
  • خودناتوان‌سازی تحصیلی پیش‌بینی خودناتوان‌سازی تحصیلی براساس تاب‌آوری و سبک های هویتی [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 68-82]

د

  • داغدیدگی آسیب‌زا شیوع داغدیدگی آسیب زا و برخی عوامل مرتبط با آن در دانش آموزان دختر دبیرستانی شهرستان ایرانشهر [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 221-233]
  • دانش آموزان نقش فرهنگ مدرسه در پیش بینی احساس تعلق به مدرسه دانش آموزان [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 278-287]
  • دانش‌آموزان شیوع داغدیدگی آسیب زا و برخی عوامل مرتبط با آن در دانش آموزان دختر دبیرستانی شهرستان ایرانشهر [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 221-233]
  • دانش‌آموزان ابتدائی اثربخشی اجرای روش خودتنظیمی گام‌به‌گام بر تعلل‌ورزی در انجام تکالیف تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 199-220]
  • دانش‌آموزان پسر بررسی مقایسه‌ای ابعاد آسیب‌پذیری به اعتیاد بین دانش‌آموزان با و بدون اختلال نافرمانی مقابله‌ای [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 97-114]
  • دانش‌آموزان پسر نقش چشم‌انداز زمان در هیجان تحصیلی دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه دوم [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 153-172]
  • دانش آموزان دختر بررسی رابطه بین عملکرد خانواده و تنظیم شناختی هیجان با بهزیستی روان‌شناختی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 108-122]
  • دانش آموزان دوره دوم متوسطه اثربخشی برنامه آموزش راهبردهای تنظیم هیجان بر رشد قضاوت اخلاقی، رفتار جامعه یار و مهار خشم در دانش آموزان شهر اهواز [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 162-180]
  • دانش‌آموزان ممتاز مقایسه خودکارآمدی هیجانی، راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و باورهای انگیزشی در دانش‌آموزان ممتاز و غیرممتاز [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 101-119]
  • دختران نوجوان رابطه نگرش فرزند نسبت به والدین با میزان گرایش به ارتباط با جنس مخالف و سطح سازش‌یافتگی در دختران نوجوان [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 7-29]
  • درک مطلب و سرعت مطالعه مقایسه اثربخشی راهبردهای یادگیری خلاصه‌نویسی، علامت‌گذاری، حاشیه‌نویسی و نقشه‌مفهومی بر درک‌ مطلب و سرعت یادگیری دانش‌آموزان دختر [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 259-277]
  • درگیری تحصیلی ارائه مدل علّی روابط ابعاد جهت‌گیری اهداف پیشرفت و کمک‌طلبی تحصیلی: نقش درگیری تحصیلی و خودکارآمدی [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 139-161]

ذ

  • ذهن‌آگاهی بررسی نقش انعطاف‌پذیری شناختی و ذهن‌آگاهی در پیش‌بینی تعلل‌ورزی تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 19-34]

ر

  • راهبردهای یادگیری سنجش اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی فراشناختی و آموزش روان‌شناسی مثبت‌نگر بر خودکارآمدی تحصیلی، فرسودگی تحصیلی و راهبردهای یادگیری [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 106-119]
  • راهبردهای یادگیری خودتنظیمی مقایسه خودکارآمدی هیجانی، راهبردهای یادگیری خودتنظیمی و باورهای انگیزشی در دانش‌آموزان ممتاز و غیرممتاز [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 101-119]
  • راهبردهای شناختی اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر مهارت حل مسئله و عزت نفس دانش‌آموزان پایه یازدهم مشکین‌شهر [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 34-45]
  • راهبردهای شناختی فراشناختی سنجش اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی فراشناختی و آموزش روان‌شناسی مثبت‌نگر بر خودکارآمدی تحصیلی، فرسودگی تحصیلی و راهبردهای یادگیری [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 106-119]
  • راهبردهای کمک خواهی مقایسه اثر بخشی آموزش راهبردهای مقابله با استرس و راهبردهای کمک خواهی بر استرس تحصیلی [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 8-18]
  • راهبردهای مقابله با استرس مقایسه اثر بخشی آموزش راهبردهای مقابله با استرس و راهبردهای کمک خواهی بر استرس تحصیلی [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 8-18]
  • رضایت از تحصیل بررسی رابطۀ پیوند با مدرسه و رضایت از تحصیل با گرایش به رفتارهای خرابکارانه در دانش‌آموزان پسر سال دوم (دورة دوم) متوسطه شهر اهواز [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 83-100]
  • رضایت شغلی رابطه چابکی سازمانی و رفتارهای کاری نوآورانه با رضایت شغلی معلمان مقطع متوسطه پایه دوم شهر اردبیل [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 86-95]
  • رفتار جامعه یار اثربخشی برنامه آموزش راهبردهای تنظیم هیجان بر رشد قضاوت اخلاقی، رفتار جامعه یار و مهار خشم در دانش آموزان شهر اهواز [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 162-180]
  • رفتارهای کاری نوآورانه رابطه چابکی سازمانی و رفتارهای کاری نوآورانه با رضایت شغلی معلمان مقطع متوسطه پایه دوم شهر اردبیل [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 86-95]
  • روایی پرسش‌نامه مرزهای ارتباطی خانواده (RBQ): ساخت و هنجاریابی [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 20-33]
  • روابط با همسالان اثربخشی آموزش همدلی بر پرخاشگری و کیفیت روابط با همسالان دانش‌آموزان پسر [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 120-138]
  • روابط خانواده پرسش‌نامه مرزهای ارتباطی خانواده (RBQ): ساخت و هنجاریابی [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 20-33]
  • روان‌شناسی مثبت‌نگر سنجش اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی فراشناختی و آموزش روان‌شناسی مثبت‌نگر بر خودکارآمدی تحصیلی، فرسودگی تحصیلی و راهبردهای یادگیری [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 106-119]

س

  • سازش‌یافتگی رابطه نگرش فرزند نسبت به والدین با میزان گرایش به ارتباط با جنس مخالف و سطح سازش‌یافتگی در دختران نوجوان [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 7-29]
  • سازگاری تأثیر مشارکت والدین بر کیفیت زندگی تحصیلی و سازگاری دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 96-105]
  • سازگاری اجتماعی اثربخشی آموزش هوش معنوی بر سازگاری اجتماعی، ناگویی خلقی و خودشناسی انسجامی در دانش‌آموزان طلاق [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 234-258]
  • سازگاری تحصیلی تأثیر واقعیت درمانی به شیوه گروهی بر هوش اخلاقی و سازگاری تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 115-133]
  • سایکوپاتی نقش سیستم‌های مغزی رفتاری و سرشت و منش در پیش‌بینی سایکوپاتی در دانش‌آموزان دارای نشانه‌های اختلال سلوک [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 149-168]
  • سبک دلبستگی پیش‌بینی توان بخشودگی براساس سبک‌های دلبستگی، جهت‌گیری زندگی و عزت نفس دانش‌آموزان دبیرستانی [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 7-25]
  • سبک های هویت پیش‌بینی خودناتوان‌سازی تحصیلی براساس تاب‌آوری و سبک های هویتی [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 68-82]
  • سرزندگی تحصیلی اثربخشی آموزش فرزنددرمانی مبتنی بر روان‌شناختی مثبت‌نگر بر خودتنظیمی انگیزشی، اشتیاق و سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان دختر [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 84-107]
  • سرشت نقش سیستم‌های مغزی رفتاری و سرشت و منش در پیش‌بینی سایکوپاتی در دانش‌آموزان دارای نشانه‌های اختلال سلوک [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 149-168]
  • سیستم‌های مغزی رفتاری نقش سیستم‌های مغزی رفتاری و سرشت و منش در پیش‌بینی سایکوپاتی در دانش‌آموزان دارای نشانه‌های اختلال سلوک [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 149-168]
  • سواد اطلاعاتی بررسی سواد اطلاعاتی و یادگیری خودراهبر در پیش‌بینی انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 74-85]

ص

  • صرع مقایسه اهمال‌کاری تحصیلی و خودتنظیمی تحصیلی در دانش‌آموزان پسر مصروع و غیرمصروع [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 173-188]
  • صلاحیت پژوهشگری عوامل مؤثر بر گسترش فرهنگ پژوهش در آموزش ابتدایی: مطالعه‌ای با رویکرد پدیدارشناسی [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 30-53]

ط

  • طلاق اثربخشی آموزش هوش معنوی بر سازگاری اجتماعی، ناگویی خلقی و خودشناسی انسجامی در دانش‌آموزان طلاق [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 234-258]

ع

  • عدالت ادراک شده تأثیر عدالت سازمانی ادراک‌شده و هنجار سازمانی بر بهزیستی روان‌شناختی معلمان [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 2-19]
  • عزت نفس پیش‌بینی توان بخشودگی براساس سبک‌های دلبستگی، جهت‌گیری زندگی و عزت نفس دانش‌آموزان دبیرستانی [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 7-25]
  • عزت نفس اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر مهارت حل مسئله و عزت نفس دانش‌آموزان پایه یازدهم مشکین‌شهر [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 34-45]
  • علامت‌گذاری مقایسه اثربخشی راهبردهای یادگیری خلاصه‌نویسی، علامت‌گذاری، حاشیه‌نویسی و نقشه‌مفهومی بر درک‌ مطلب و سرعت یادگیری دانش‌آموزان دختر [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 259-277]
  • علیت عطفی و ترکیبی مطالعه تطبیقی متغیرهای مرتبط با موفقیت دانش‌آموزان در آزمون بین‌المللی تیمز 1394 [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 46-61]
  • عملکرد تحصیلی بررسی رابطه تاب آوری تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان و میانجی معنای تحصیلی [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 35-49]
  • عملکرد تحصیلی بررسی رابطه جو عاطفی خانواده و باورهای معرفت‌شناختی با عملکرد تحصیلی در میان دانش‌آموزان سال چهارم دبیرستان شهرستان بوکان [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 307-324]
  • عملکرد خانواده بررسی رابطه بین عملکرد خانواده و تنظیم شناختی هیجان با بهزیستی روان‌شناختی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 108-122]
  • عوامل آموزشی عوامل مؤثر بر گسترش فرهنگ پژوهش در آموزش ابتدایی: مطالعه‌ای با رویکرد پدیدارشناسی [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 30-53]

ف

  • فراشناختی اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر مهارت حل مسئله و عزت نفس دانش‌آموزان پایه یازدهم مشکین‌شهر [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 34-45]
  • فرزنددرمانی اثربخشی آموزش فرزنددرمانی مبتنی بر روان‌شناختی مثبت‌نگر بر خودتنظیمی انگیزشی، اشتیاق و سرزندگی تحصیلی دانش‌آموزان دختر [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 84-107]
  • فرسودگی تحصیلی بررسی مدل رابطه کیفیت زندگی مدرسه، آرزوهای شغلی و فرسودگی تحصیلی با واسطه‌گری بهزیستی ذهنی [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 43-62]
  • فرسودگی تحصیلی نقش تنظیم هیجان و تاب‌آوری تحصیلی در پیش‌بینی فرسودگی تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 62-73]
  • فرسودگی تحصیلی سنجش اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی فراشناختی و آموزش روان‌شناسی مثبت‌نگر بر خودکارآمدی تحصیلی، فرسودگی تحصیلی و راهبردهای یادگیری [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 106-119]
  • فرسودگی تحصیلی وشبکه اجتماعی مجازی اثر بخشی روش‌های مصاحبه‌ی انگیزشی و آموزش تنظیم هیجان برکاهش قلدری سنتی و سایبری و فرسودگی تحصیلی کاربر شبکه‌های اجتماعی مجازی [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 69-96]
  • فرهنگ پژوهش در آموزش ابتدایی عوامل مؤثر بر گسترش فرهنگ پژوهش در آموزش ابتدایی: مطالعه‌ای با رویکرد پدیدارشناسی [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 30-53]
  • فرهنگ مدرسه نقش فرهنگ مدرسه در پیش بینی احساس تعلق به مدرسه دانش آموزان [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 278-287]

ق

  • قضاوت اخلاقی اثربخشی برنامه آموزش راهبردهای تنظیم هیجان بر رشد قضاوت اخلاقی، رفتار جامعه یار و مهار خشم در دانش آموزان شهر اهواز [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 162-180]
  • قلدری اثر بخشی روش‌های مصاحبه‌ی انگیزشی و آموزش تنظیم هیجان برکاهش قلدری سنتی و سایبری و فرسودگی تحصیلی کاربر شبکه‌های اجتماعی مجازی [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 69-96]

ک

  • کیفیت زندگی تحصیلی تأثیر مشارکت والدین بر کیفیت زندگی تحصیلی و سازگاری دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 96-105]
  • کیفیت زندگی مدرسه بررسی مدل رابطه کیفیت زندگی مدرسه، آرزوهای شغلی و فرسودگی تحصیلی با واسطه‌گری بهزیستی ذهنی [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 43-62]
  • کمک‌طلبی تحصیلی ارائه مدل علّی روابط ابعاد جهت‌گیری اهداف پیشرفت و کمک‌طلبی تحصیلی: نقش درگیری تحصیلی و خودکارآمدی [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 139-161]

گ

  • گرایش به اعتیاد نقش حس عاملیت و ویژگی‌های انحرافی شخصیت در پیش‌بینی گرایش به اعتیاد در دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 26-42]
  • گرایش به جنس مخالف رابطه نگرش فرزند نسبت به والدین با میزان گرایش به ارتباط با جنس مخالف و سطح سازش‌یافتگی در دختران نوجوان [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 7-29]
  • گرایش به رفتارهای خرابکارانه بررسی رابطۀ پیوند با مدرسه و رضایت از تحصیل با گرایش به رفتارهای خرابکارانه در دانش‌آموزان پسر سال دوم (دورة دوم) متوسطه شهر اهواز [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 83-100]

م

  • مجموعه مهارت های حرکتی مطالعه شناخت هیجان ها (هیجان ها اولیه و ثانویه) و نارسایی های شناختی و تاثیر آنها بر مجموعه مهارت های حرکتی کودکان با طیف اختلال‌های اوتیسم [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 288-306]
  • مدیریت زمان راﺑﻄﻪ ﺧﻮدﺗﻨﻈﯿﻤﯽ و ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ زﻣﺎن ﺑﺎ اﻫﻤﺎل‌ﮐﺎری ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ در بین دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 181-198]
  • مرزها پرسش‌نامه مرزهای ارتباطی خانواده (RBQ): ساخت و هنجاریابی [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 20-33]
  • میزان شیوع شیوع داغدیدگی آسیب زا و برخی عوامل مرتبط با آن در دانش آموزان دختر دبیرستانی شهرستان ایرانشهر [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 221-233]
  • مشارکت والدین تأثیر مشارکت والدین بر کیفیت زندگی تحصیلی و سازگاری دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 96-105]
  • مصاحبه‌ انگیزشی اثر بخشی روش‌های مصاحبه‌ی انگیزشی و آموزش تنظیم هیجان برکاهش قلدری سنتی و سایبری و فرسودگی تحصیلی کاربر شبکه‌های اجتماعی مجازی [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 69-96]
  • معلم تأثیر عدالت سازمانی ادراک‌شده و هنجار سازمانی بر بهزیستی روان‌شناختی معلمان [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 2-19]
  • معلمان زبان انگلیسی بررسی رابطة بین خودکارآمدی معلم و اضطراب در مهارت تکلم [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 123-132]
  • معنای تحصیلی بررسی رابطه تاب آوری تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان و میانجی معنای تحصیلی [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 35-49]
  • منش نقش سیستم‌های مغزی رفتاری و سرشت و منش در پیش‌بینی سایکوپاتی در دانش‌آموزان دارای نشانه‌های اختلال سلوک [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 149-168]
  • منطق فازی مطالعه تطبیقی متغیرهای مرتبط با موفقیت دانش‌آموزان در آزمون بین‌المللی تیمز 1394 [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 46-61]
  • مهارت حل مسئله اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر مهارت حل مسئله و عزت نفس دانش‌آموزان پایه یازدهم مشکین‌شهر [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 34-45]
  • موفقیت تحصیلی مطالعه تطبیقی متغیرهای مرتبط با موفقیت دانش‌آموزان در آزمون بین‌المللی تیمز 1394 [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 46-61]

ن

  • نارسایی های شناختی مطالعه شناخت هیجان ها (هیجان ها اولیه و ثانویه) و نارسایی های شناختی و تاثیر آنها بر مجموعه مهارت های حرکتی کودکان با طیف اختلال‌های اوتیسم [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 288-306]
  • نافرمانی مقابله‌ای بررسی مقایسه‌ای ابعاد آسیب‌پذیری به اعتیاد بین دانش‌آموزان با و بدون اختلال نافرمانی مقابله‌ای [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 97-114]
  • ناگویی خلقی اثربخشی آموزش هوش معنوی بر سازگاری اجتماعی، ناگویی خلقی و خودشناسی انسجامی در دانش‌آموزان طلاق [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 234-258]
  • نشاط ذهنی پیش‌بینی بهزیستی تحصیلی براساس احساس تعلق به مدرسه و نشاط ذهنی با میانجیگری جهت‌گیری هدف در دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 169-189]
  • نقشه‌مفهومی مقایسه اثربخشی راهبردهای یادگیری خلاصه‌نویسی، علامت‌گذاری، حاشیه‌نویسی و نقشه‌مفهومی بر درک‌ مطلب و سرعت یادگیری دانش‌آموزان دختر [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 259-277]
  • نقص توجه/ بیش فعالی مقایسه نقص توجه/ بیش فعالی، وندالیسم و اختلال خواب دانش‌آموزان استفاده کننده از اسکرین‌تایم در اتاق با دانش آموزان استفاده کننده در بیرون از اتاق [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 133-148]
  • نگرش فرزند نسبت به والدین رابطه نگرش فرزند نسبت به والدین با میزان گرایش به ارتباط با جنس مخالف و سطح سازش‌یافتگی در دختران نوجوان [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 7-29]

و

  • واقعیت درمانی تأثیر واقعیت درمانی به شیوه گروهی بر هوش اخلاقی و سازگاری تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 115-133]
  • ویژگی‌های انحراف شخصیت نقش حس عاملیت و ویژگی‌های انحرافی شخصیت در پیش‌بینی گرایش به اعتیاد در دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 26-42]
  • وندالیسم مقایسه نقص توجه/ بیش فعالی، وندالیسم و اختلال خواب دانش‌آموزان استفاده کننده از اسکرین‌تایم در اتاق با دانش آموزان استفاده کننده در بیرون از اتاق [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 133-148]

ه

  • هیجانات تحصیلی نقش هیجانات تحصیلی، حمایت از خودمختاری ادراک شده و احساس تعلق به مدرسه در پیش‌بینی سازگاری تحصیلی– اجتماعی دانش آموزان بی‌سرپرست [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 208-229]
  • هیجان تحصیلی نقش چشم‌انداز زمان در هیجان تحصیلی دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه دوم [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 153-172]
  • هیجان ها اولیه مطالعه شناخت هیجان ها (هیجان ها اولیه و ثانویه) و نارسایی های شناختی و تاثیر آنها بر مجموعه مهارت های حرکتی کودکان با طیف اختلال‌های اوتیسم [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 288-306]
  • هیجان ها ثانویه مطالعه شناخت هیجان ها (هیجان ها اولیه و ثانویه) و نارسایی های شناختی و تاثیر آنها بر مجموعه مهارت های حرکتی کودکان با طیف اختلال‌های اوتیسم [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 288-306]
  • هیجان‌های مثبت رابطه علیّ هیجان‌های مثبت و خودکارآمدی با تخیل از طریق انگیزش درونی [دوره 9، شماره 2، 1399، صفحه 63-83]
  • هنجار سازمانی تأثیر عدالت سازمانی ادراک‌شده و هنجار سازمانی بر بهزیستی روان‌شناختی معلمان [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 2-19]
  • هوش اخلاقی تأثیر واقعیت درمانی به شیوه گروهی بر هوش اخلاقی و سازگاری تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 1، 1399، صفحه 115-133]
  • هوش معنوی اثربخشی آموزش هوش معنوی بر سازگاری اجتماعی، ناگویی خلقی و خودشناسی انسجامی در دانش‌آموزان طلاق [دوره 9، شماره 3، 1399، صفحه 234-258]

ی

  • یادگیری خودراهبر بررسی سواد اطلاعاتی و یادگیری خودراهبر در پیش‌بینی انگیزش تحصیلی دانش‌آموزان [دوره 9، شماره 4، 1399، صفحه 74-85]